Brage Gille

Årsmöte 2019

har vi genomfört ytterligare ett årsmöte i gillet. Knappt 20 personer deltog i förhandlingarna med ett glatt humör. Birgitta och Bertil Lundqvist skötte ordförandeskapet och sekreterarskapet på årsmötet med sedvanlig bravur. Gunnar Eriksson omvaldes som ordförande men på kassörsposten blev det ett byte när Eva Bolander valdes.

Den ekonomiska styrgruppen fick ett par nya ledamöter och består nu mer av Patrik Grass, Magnus Axell och Torgny Hansson.

Vi gjorde att avbrott i förhandlingarna och njöt av ett fantastiskt kaffebord som Ulla-Britt Torstensdotter och Margareta Sjöberg kreerat. Bullar med mandelmassa, sockerkaka, flarn och bondkakor fanns, allt hembakat.

Förhandlingarna avslutades med att Guldklockan delades ut och detta års innehavare blev Göran Karlgren för flitigt deltagande i föreningens dansaktiviteter

Efter avslutade förhandlingar serverades diverse förfriskningar och lite att tugga på i väntan på middagen. Menyn detta år var Buljong med bröd smör och ost, ugnskokt rödspättarullader med slakad spetskål vitvinssås och potatismos. Måltiden avslutades med en chokladglassbomb som Carin C tillagat. Dryckerna till måltiden var sherry, vitt vin och madeira.

Bilderna tagna av Göran